Telia-eide Get trekker reklame fra TV 2 for millioner midt under tv-konflikt

KRANGEL: Temperaturen mellom partene er allerede høy, men nå øker den ytterligere, melder DN. Foto: 24/7 NYHETER.NO.
NORGE: (24/7 NYHETER.NO) – Det er foreløpig ingen løsning på konflikten mellom TV 2 og Telia-eide Get. Temperaturen mellom partene er allerede høy, men nå øker den ytterligere, melder DN. Telia trekker nå en planlagt kampanje verdt flere millioner kroner fra TV 2 i sommer.
Av: Sandor Dahl, Journalist   2020-06-18 14:42:30 
  Sist oppdatert 2020-06-18 14:44:32 

– Vi har vært i vanskelige forhandlinger med distributører før, men det er en lang tradisjon for å være profesjonelle og å holde seg til saken. Det gjør alle i bransjen. Telia har nå bestemt seg for å bryte den tradisjonen. Når de nå flytter konflikten fra forhandlingsbordet og over i TV 2s salgsavdeling, så setter de en bekymringsverdig og uholdbar presedens, sier salgsdirektør Bjørn Gunnar Rosvoll i TV 2 til DN.

Tidligere i juni lanserte Telia et kommunikasjonskonsept under navnet «Norges største utfordrer». Da bekreftet Telias markedsdirektør Camilla Forberg ovenfor Kampanje at reklamefilmene skulle vises på TV 2, til tross for konflikten.

– Jeg tror de fleste vil forstå at når vi ikke treffer vår viktigste målgruppe – våre egne kunder – så gir det ikke særlig mening å bruke reklamepenger i TV 2s kanaler, skriver kommunikasjonsdirektør Henning Lunde i Telia i en epost til DN.

Når det nå ser ut til å bli en langvarig konflikt velger vi heller å bruke sommeren til å utforske og teste ut nye muligheter i andre kanaler. Det har skjedd tidligere med andre distributører, og det bør Rosvoll være kjent med, fortsetter han. Han mener prisene TV 2 vil ha fra Get er for høye.