1,2 millioner så premieren på «Kompani Lauritzen»: – Helt fantastisk sier programredaktør

TV 2-SJEF: Programredaktør Kathrine Haldorsen. Foto: Eivind Senneset, TV 2.

– Det er fantastisk å se at et norsk egenutviklet format leverer skyhøye seertall, sier programredaktør Kathrine Haldorsen i TV 2.

Av: Sandor Dahl   2021-03-15 12:59:47 
  Sist oppdatert 2021-03-15 13:00:53 

1.208.000 har gjennom helgen fått med seg første episode, enten direkte, i opptak eller via TV 2 Sumo. 716.000 seere så premieren lørdag kveld, mens den gikk på TV. Det er en sterk oppgang fra i fjor, da 569.000 så premieren på lørdagskvelden.

For TV 2 Sumo ble dette tidenes premiere, og i løpet av helgen valgte hele 312.000 seere «Kompani Lauritzen» på strømmetjenesten.

– I dag fortjener spesielt Kristian, Dag Otto, produksjonsselskapet Seefood og prosjektlederne i TV 2 all mulig honnør for å ha levert nok en sesong av høy kvalitet i alle ledd. Og så deltakerne da – de er jo helt magiske! «Kompani Lauritzen» er tettpakket med mestringshistorier som inspirerer. Vi får se folk vi kjenner bli satt på prøve, få en skikkelig utfordring, og så klare det! Og selv om det er fullt alvor får vi også bøttevis med humor og sjarme, legger hun til.

Lanserer «Kaserneliv»

– Vi er veldig glade for at våre seere har trykket Kompani Lauritzen til sitt bryst! I dag lanserer vi i tillegg TV 2 Sumo-eksklusive serien «Kaserneliv». For når øvelsene er over forsetter hverdagslivet på Setnesmoen i Åndalsnes. I «Kaserneliv» får vi et innblikk i hvordan rekruttene lever med det militære regimet døgnet rundt, forteller Kathrine Haldorsen i TV 2.

- - - - ANNONSE - - - -